Keičiant užrakto greitį, pasikeičia ne tik į matricą patenkančios šviesos srautas, bet pasikeičia ir pats vaizdas nuotraukoje. Trumpas išlaikymas tiesiog stingdo vaizdą, o ilgas išlaikymas mums parodo judėjimą. Bet kokį judėjimą galima atvaizduoti nuotraukoje, todėl šiame straispnyje šnekėsime apie ilgesnio išlaikymo privalumus. Pasižvalgykime į keletą skirtingų ilgo išlaikymo fotografavimo technikų.
Nuotrauka viršuje atskleidžia, kas atsitinka kai naudojame trumpą išlaikymą, o fotoaparatas nejuda. Fotografuojant šią nuotrauką, buvo naudotas 1/40 sekundės išlaikymas, tad mes galėjome fotografuoti fotoaparatą laikydami rankose, o pravažiuojantis dviratininkas tiesiog susiliejo ir parodė mums judėjimą. Kuo trumpesnis išlaikymas, tuo judesys stipriau perteikiamas nuotraukoje.
Darant antrąją nuotrauką buvo pasirinktas 1/15 išlaikymas. Dėje laikydami rankoje su tokiu išlaikymu negalime padaryti nesusiliejusios nuotraukos, todėl fotoaparatas buvo padėtas ant tvoros viršutinio pagrindo. Nuotraukoje galime įžvelgti dviratininką važiuojantį išilgai ir riedlientininką už jo. Abudu, tiek dviratininkas, tiek riedlentininkas, yra stipriai susilieję, tačiau vis dar galime suprasti kas ten pravažiavo ir puikiai matome visą foną.
Paningavimas. Fonui suteikiamas judesys.
Sekant judantį objektą su fotoapartatu yra dar vienas būdas atvaizduoti nuotraukoje judesį. Kaip prieš tai minėjau, šiai technikai būdinga tiesiog sekti objektą, tokiu greičiu, kokiu jis važiuoja, tada šiuo atveju dviratininkas tampa ryškus, o fonas susiliejęs. Judesys yra užviksuotas ir tai mums parodo ne tik išlietas fonas, bet ir dviračio ratai kurie nėra sustingdyti. Tiesa, nuotraukoje esančioje apačioje išlaikymas yra 1/40. Būtų galima dar prailginti išlaikymą, tarkim iki 1/30 ar netgi 1/15, tačiau kuo ilgesnis išlaikymas tuo sunkiau „pagauti“ dviratininką neišsiliejusį. Tam prireiks tikrai ne vieno bandymo, tačiau vieną kartą „pagavus“, rezultatas bus stulbinantis.
Judantis vanduo.
Dviratininkai ar kiti greitai judantys objektai nėra vieninteliai objektai, kuriuos galime fotografuoti su ilgu išlaikymu. Kaip jums tokia mintis – fotografuoti judantį vandenį? Manau, dauguma iš jūsų esate matę vandenį lyg šilką, krentantį nuo įspūdingo krioklio. Tai padaroma naudojant trumpą išlaikymą.
Sekančios trys nuotraukos, jums padės geriau suprasti kokį efektą duoda išlaikymas. Fotoaparatas buvo padėtas ant trikojo ir visos nuotraukos buvo padarytos su skirtingomis ekspozicijos reikšmėmis. Pirmoji nuotrauka buvo padaryta su 1/2 sekundės išlaikymu, čia atsispindi tai, ką realiausiai mato fotografas. Banguojantis vanduo kuo puikiausiai matosi. Galima įžvelgti šiek tiek judėjimo, tačiau nedaug.
Antroje nuotraukoje išlaikymas buvo pasirinktas 2 sekundės. Dėl ilgesnio išlaikymo puikiai matome, kad vanduo tampa žymiai ramesnis. Bangelės tiesiog išnyksta.
Paskutinėje šios serijos nuotraukoje ekspozicija buvo pasirinkta su 5 sekundžių išlaikymu. Taigi, dėl ilgo išlaikymo vanduo tapo visiškai ramus, atrodo, jog jis stovi vietoje. Fotografija yra menas, todėl kiekviena interpretacija yra teisinga, tačiau tą reikia tikslingai pagrįsti. Mano subtilia nuomone, trečioji serijos nuotrauka yra tinkamiausiai įgyvendinta.
Eksperimentavimas
O kodėl nepabandžius paeksperimentuoti su užrakto greičiu? Kartais galima labai įdomiai nufotografuoti iš pirmo žvilgsnio statišką vaizdą ar netgi nuobodų objektą. Viskas ko reikia – tiesiog šiek tiek fantazijos ir kantrybės. Pasitelkę šiuos du pagalbininkus galėsite iš daugumos išsiskirti originaliomis fotografijomis, tarkim kaip ši:
Nuotraukoje matome nuotekų šulinį, kuris buvo nufotografuotas su vienos sekundės išlaikymu. Praeinantys žmonės suteikia nepakartojamą vaizdą. Be jų tas šulinys tiesiog nebūtų turėjęs jokios istorijos. Pats svarbiausias dalykas fotografijoje – eksperimentavimas!