fbpx

Blogas

Mokomieji straipsniai

Fokusavimas

Šiandien fotoaparatai gali daug, automatikos galimybės praktiškai pralenkia žmogaus galimybes, vienu mygtuko paspaudimu galima fotografuoti ir dėl nieko nesijaudinti. Fotoaparatai turi N fokusavimo taškų, tiek fotoaparatas turi fokusavimo varikliuką (beje skirtingų rūšių), tiek ir objektyvas. Veidų atpažinimo funkcijos ir t.t. – KOSMOSAS… Bet štai Pylypas iš Kanapių vis vien pastebi, kad turint šitiek daug galimybių dažnai jo fotografijos neišeina pakankamai ryškios, arba ne tokios kokių jis nori. Kodėl, juk fotoaparatas turi 60 fokusavimo taškų, o objektyvas greitąjį tylųjį fokusavimo varikliuką, viskas kainavo X$$$ pinigų… Žinoma norint ryškių ir tinkamai sufokusuotų nuotraukų reikia atsižvelgti ir į kitus nustatymus, pvz išlaikymą, bei diafragmos nustatymus. Bet apie tai vėliau. Norint efektyviai fokusuoti vaizdą viena iš būtiniausių sąlygų – apšvietimas, kuo tamsesnė aplinka – tuo dažniau fotoaparato fokusavimo sistema “pjaus grybą”. Judantys objektai taip pat nėra išimtis, juos fokusuoti sudėtinga, nes jie nuolat keičia atstumą iki jūsų. Nuo šių priežasčių nepabėgsime ir jas spręsti galime tik keliais būdais – apšviesti aplinką, ir nuspėti kur link judės objektas. Todėl ir pradėsiu būtent nuo šio fokusavimo metodo –Zonos fokusavimas, trumpai tariant, tai rankinio fokusavimo metodas taikytas nuo pat senų laikų – ypač patogus auto/moto sporto fotografavime, kuomet žinoma trajektorija, kuria judės objektas. Fotografas pasistato fotoaparatą ant trikojo tinkamoje vietoje, sufokusuoja trasoje esančia vietą pro kurią važiuoja automobiliai (kurioje vyksta kažkoks veiksmas) ir viskas – nebejudina fokusavimo žiedo, laukia veiksmo, fotografuoja. Visas veiksmas kuris vyksta toje zonoje bus aštrus. Čia svarbu žinoti kaip galima keisti zonos dydį – tai didinant diafragmos reikšmes. Kuo mažesnė skylė, pro kurią patenka šviesa (diafragma) – tuo didesnė (ar platesnė) ryškumo zona. taigi, tarkime fotografuojate prie 3,5f ir matote, kad ryškumo zonos... read more

Fotografavimas sudėtingomis apšvietimo sąlygomis

Sveiki, šiame įraše truputį aptarsiu fotografavimą prasto apšvietimo sąlygomis. Fotoaparatas – tai prietaisas, kuris gaudo šviesą ir ją paverčia paveikslėliais, tačiau ką daryti kai šviesos nėra? Logiška – kai šviesos nėra, fotoaparatas neveikia. Ką daryti jeigu šviesos nėra, bet reikia fotografuoti? Galimi du atsakymo variantai – NEFOTOGRAFUOTI, arba apšviesti vietą kurią fotografuojate. Štai ir viskas, visi patarimai kurių jums reikia, norint fotografuoti prasto apšvietimo sąlygomis :)). O dabar šiek tiek apie mažus dalykus, mažus, todėl, kad tai neišgelbės jūsų nuo prastos kokybės nuotraukų, didelio triukšmų kiekio nuotraukose ir kitų problemų, kurios atsiranda fotografuojant prasto apšvietimo sąlygomis. Kaip žinote, fotoaparato “veikimas” grubiai tariant apsiriboja 3 kintamais dydžiais –Išlaikymas, diafragma, ISO. Sudėkite šiuos 3 dydžius į vieną dėžutę ir turėsite fotoaparatą. Išlaikymas nurodo laiką, per kurį į jūsų dėžutę patenka šviesa. Diafragma nurodo skylės dydį, per kurią ta šviesa patenka, ISO nurodo “popieriaus” ant kurio bus atspausdintas vaizdas, jautrumą šviesai. Kuo didesnis išlaikymas, tuo daugiau šviesos patenka į fotoaparatą – taigi fotografuojant prasto apšvietimo sąlygomis, reikia didinti išlaikymą. Tačiau yra kita problema, padidinus išlaikymą, nuotraukoje susilieja judantys objektai :/. Realiausiais šios problemos sprendimo būdas – fotografuojant ilgu išlaikymu, judėti kartu su fotografuojamu objektu jo judėjimo kryptimi. Taip fotografuodami tikrai pajausit ką reiškia fotografo darbas.. Panašiu metodu fotografuojama naktiniuose klubuose, naudojamas šiek tiek ilgesnis išlaikymas, fotografuojant tiesiog judama kartu su fotografuojamu objektu, tokiu būdu nuotraukoje fotografuojamas asmuo yra gana gerai sufokusuotas, o fone esantys objektai ar ryškios šviesos atrodo susiliejusios. Diafragma – skylė per kurią patenka šviesa, kuo didesnė tuo geriau 🙂 diafragma žymima F raide ir skaičiuku prie jo. Kuo skaičiukas mažesnis, tuo plačiau praverta diafragma ir tuo daugiau šviesos patenka į fotoaparatą. Lyg... read more

HDR fotografija ir objektyvo filtrai

Graži fotografija – dažno fotografo siekiamybė. Dėl to perkami fotoaparatai, jų priedai, dėl to praleidžiama daug laiko koreguojant fotografijas. kadangi pats orientuojuosi į peizažų fotografiją, tai šiame straipsnelyje aptarsiu pagrindinius peizažo fotografijos principus, apie kompoziciją kol kas nerašysiu, rašysiu tik apie 2 pagrindinius peizažo fotografijai svarbius kriterijus. Tai HDR fotografija ir fotografavimui skirti filtrai, kokia jų sąsaja tarpusavyje ir kam skirti fotografijos filtrai. Iš dalies tai du skirtingi dalykai, HDR, arba didelis dinaminis diapazonas (išvertus iš anglų kalbos, high dynamic range), sąvoka nusakanti nuotraukos detalumą. Na kad būtų galima įsivaizduoti štai pavyzdys.     Dažniausiai taip nutinka, kai fotografuojama kontrastingo apšvietimo sąlygomis – šviečiant ryškiai saulei, vidurdienį, fotografuojant miške pro medžius krentančią šviesą ir panašiai, trumpai tariant, kai viename kadre siekiama išgauti ir labai tamsius plotus ir labai šviesius plotus. Skirtingi fotoaparatai, skirtingai reguoja į tokį kontrastą – jie turi skirtingą dinaminį depazoną, brangesni fotoaparatai tokiose sąlygose tvarkosi geriau – pigesni prasčiau. Bet juk galima koreguoti photoshope, ar naudojant kitą koregavimo programą? – Taip, tačiau ne visuomet pavyksta iš tų plotų išgauti pakankamai informacijos. Visiškai baltas plotas, arba visiškai juodas plotas nuotraukoje, trumpai tariant yra plotas, kuris neturi jokios informacijos – nesvarbu kiek jūs tamsinsite pateiktoje nuotraukoje esančią “baltą dėmę” esančią viršutiniame dešiniame kampe, ji vis vien bus balta dėmė, tik šiek tiek keisis jos atspalvis, mes ten nematysi, nei dangaus, nei medžių viršūnių, nes paprasčiausiai per didelis patekusios į sensorių šviesos kiekis, tas detales iš to ploto užgožė. Mums reikia kontrastingų vietų, kurios galėtų fotografijoje išskirti formas, ar spalvas, pagal kurias mūsų akis ir smegenys suvoks, jog ten yra kažkoks objektas – pvz medžio šaka, ar debesis. Jeigu kontrastai labai ryškūs – detalių... read more

Pigūs, bet geri – seni mechaniniai objektyvai.

Turite veidrodinį, ar sisteminį fotoaparatą, jums patinka eksperimentuoti ir mokytis fotografavimo subtilybių? Jūsų nebetenkina turimas “kit” objektyvas, tačiau jūsų biudžetas ribotas ir jūs vis neapsisprendžiate į kurią “pusę” norėtumėte investuoti? Yra puikus sprendimas kaip tik jums – seni rankinio fokusavimo objektyvai. Pagrindiniai šiuo metu “ant bangos” esantys objektyvai yra seni Helios objektyvai, randami ant Zenit juostinių fotoaparatų. Šie objektyvai mūsų rinkoje karaliauja – kaip ir seniau karaliavo Zenit fotoaparatai. Standartiškai, Zenit fotoaparatai turėdavo Helios 44m objektyvą. Tai yra 58mm 2f objektyvas – uždėjus jį ant vidutinės klasės veidrodinio ar sisteminio fotoaparato gauname gana šviesų portretinį objektyvą. Šiuo metu Helios 44 objektyvų kainos svyruoja nuo maždaug 20 iki 50eu – pigiau grybo!. Norint šį objektyvą uždėti ant jūsų fotoaparato, jums prireiks M42 skersmens perėjimo žiedo, jis kainuoja dar 10 – 20eu. Taigi, kuo tas Helios toks išskirtinis, visų pirma jis yra šviesus ir su juo išeina gana puikūs portretai. Taip pat šis objektyvas aštrus kadro centre, na ir žinoma, jo išskirtinis bruožas – nuotraukos kraštuose esantys šviesos šaltiniai yra suliejami ir kartu “susukami” aplink kadro centrą. ^ioje nuotraukoje galima matyti, kad nuotraukos šonuose esančios snaigės suliejamos į elipsės formą turinčius apskritimus, kurie sukasi aplink nuotraukos centrą. Tai vienas iš keletos objektyvų, kurie sukuria tokį efektą. Be Helios yra ir dauguma kitų, tačiau Lietuvoje jie mažiau aptinkami, Takumar, Pentax, Carl zeiss ir kiti. Kodėl verta investuoti į rankinio fokusavimo objektyvus? Visų pirma, dėl kainos ir kokybės santykio. Už 20-50eu sumą, galima nupirkti aštrų, šviesų ir savo charakteristikom išskirtiną objektyvą, kuris šviesiam canon 50mm 1,8f nusileis pagrinde tik tuo, kad neturi automatinio fokusavimo. Antra – senus rankinio fokusavimo objektyvus galima pritaikyti macro... read more

Studijinės fotografijos seminaras

Šią savaitę norim pasidalinti video medžiaga iš fotokursai.lt kviestinio lektoriaus Pauliaus Zaborskio studijinės fotografijos seminaro Kaune. Vilniuje studijinės fotografijos seminaras vyks kovo 19d. 18:00. Vietų dar yra, tad galite registruotis 🙂 Video medžiagą pamatyti galite... read more

Saulės zuikučiai: gaudyti ar ne

Daugelis pradedančiųjų fotografų susiduria su iš pažiūros, paprasta,  tačiau nesunkiai išsprendžiama problema – nuotraukose atsirandančiais šviesos blyksniais, dar vadinamais saulės zuikučiais. Šie išdykėliškai nuotraukose atsirandantys šviesos efektai yra ne kas kita, o paprasčiausi šviesos atspindžiai, susidarantys šviesai pereinant per fotoaparato objektyvo dalis, taip nukeliaudami į fotoaparato vaizdą fiksuojantį jutiklį. Dažnai nuotraukos dėl šios priežasties tampa nepatrauklios, o atsirandantys šviesūs plėmai neretai gadina ir norimo nufotografuoti objekto vaizdą. Tai nutinka fotografuojant patalpoje, naudojant blykstę, fotografuojant prieš šviesos šaltinį, saulę, žibintus, automobilio šviesas ir tt.Kaip tokių šviesių dėmių nuotraukose išvengti? Ar yra kokių techninių priemonių nuotraukų kokybę pagerinti? Be jokios abejonės – yra. Vienas iš būdų – nuotraukų redagavimo programos. Tačiau tai pakankamai daug laiko reikalaujantis užsiėmimas. Norint kokybiškai redaguoti nuotraukas, reikia turėti ir šiokių tokių įgūdžių naudotis turima programa. Viena populiariausių programų – „Adobe Photoshop“, kuri kainuoja nemažus pinigus (ją labiau mėgsta profesionalūs fotografai, dizaineriai).  Nemokamos programos dažniausiai neturi nuotraukų redagavimo funkcijų, jomis negalima retušuoti norimos nuotraukos dalies, o jei ir yra tokia funkcija, dažnai ji turi labai ribotas galimybes. O jeigu norite tai atlikti ypač greitai, nuotrauka gali netekti ir savito žavesio, nes kiekviena programa palieka nuotraukoje savo pėdsaką, kuris gali būti matomas nuotrauką padidinus.Paprastas sprendimo būdas. Nesigilinant į nuotraukų redagavimo galimybes šią problemą galima išspręsti kitu būdu, naudojant vadinamąsias blendas arba dangtelius fotoaparato objektyvui. Yra pakankamai didelis asortimentas Canon, Nikon, Pentax, Sigma, Tokina, Tamron ir kitiems objektyvams. Kai kurių mėgėjams skirtų fotoaparatų komplekte tokie dangteliai yra. Tačiau jie komplekte – retenybė. Netgi ne visi atskirai įsigyjami objektyvai komplekte turi tokius dangtelius – blendas. Tokius dangtelius galima įsigyti daugelyje fototechnikos salonų. Ir kainuoja jie palyginti nedaug – nuo 20 iki 1500 (profesionaliems objektyvams) litų (originalios objektyvų gamintojų blendos yra brangesnės, antrinių gamintojų – pigesnės). Taip vadinama blenda –... read more

Automobilių žibintų šviesų fotografavimas

Šią savaitę Gytis video pamokoje pasakoja apie tai, kaip naudojant ilgą išlaikymą fotografuoti automobilių žibintų šviesas. Pažiūrėkite video pamoką ir pasidalinkite nuomone, ar pamoka buvo naudinga ir įdomi. Video pamoka paslėpta čia : http://youtu.be/_8Lkqc3ng6E P.S. nepamirškite užsiprenumeruoti mūsų Youtube kanalo... read more

Ryškumo gylis

Ryškumo gylis yra vienas svarbiausių momentų, kuriuos reikia perprasti pradedant fotografuoti. Svarbiausia yra suvokti, kad ryškumo gylis priklauso nuo daugelio veiksnių, ne tik nuo diafragmos. Kas yra ryškumo gylis? Ryškumo gylis (DOF – Depth of field) – tai atstumas  tarp arčiausio ir tolimiausio nuotraukoje fokusuojamo objekto. Ryškumo gylis priklauso nuo diafragmos, židinio nuotolio, sensoriaus dydžio ir atstumo nuo Jūsų iki fokusuojamo objekto bei nuo objekto iki antraeilio plano-fono. Diafragma arba F/stop Pirmas dalykas, kurį reikia išsiaiškinti, tai diafragmos (aperture) reikšmė. Kas yra diafragma? Pirmiausiai pasižiūrėkite į savo turimą objektyvą, ant jo pamatysite F/stop žymimas reikšmes., pvz.: f/3.5 – 5.6.  Pagrindinė objektyvų funkcija yra “surinkti šviesą” ir “pristatyti” ją į fotoaparato sensorių. Objektyvo diafragma yra jo “atsidarymo” diametras. Taigi, f/3.5 – 5.6 matome didžiausią (F/3.5) ir mažiausią (F/5.6) diaframos reikšmes. Ryškumo gylis priklauso nuo diafragmos “atsivėrimo” dydžio. Kuo didesnis diafragmos atsidarymo diametras – tuo bus išgaunamas mažesnio ryškumo gylio efektas (gauname gražiai “išlietą” foną fotografuojamam objektui). Tiksliau, kuo pirmas skaičiukas mažesnis – tuo geriau, F/2.8-5.5 bus geriau už F/3.5-5.5. Židinio nuotolis Kitas svarbus momentas, kuris turi įtakos ryškumo gyliui – židinio nuotolis (focal length). Tie, kurie turite objektyvą su zoom’u (artinimo funkcija) ir fiks’ą (fiksuoto židinio) galite išbandyti patys. Pagrindinė mintis yra ta, kad kuo židinio nuotolis didesnis, tuo mažesnis ryškumo gylis bus išgaunamas nuotraukose. Ir atvirkščiai. Pvz.: Jei Jūs nufotografuosite pasirinktą objektą su 50mm objektyvu, f/2.8 ir tą patį pakartosite su 200mm objektyvu, f/2.8  – skirtumas bus dramatiškas. Sensoriaus dydis Pamąstykime apie skaitmeninius fotoaparatus. Ar pajutote, kad fotografuojant su kompaktiniais fotoaparatais dažniausiai išplauti fono nepavyksta? Tai lemia sensoriaus dydis (sensor size) – skaitmeninių kompaktinių fotoaparatų sensorius tam yra per mažas.  Kuo didesnis fotoaparato sensorius,... read more

Dūmų fotografija

Turbūt yra tekę matyti fotografijų su gražiai besidraikstančiomis dūmų uodegomis, bet greičiausiai nelabai buvo aišku kaip tas įgyvendinama, tiesa? Šįkart bandysiu atskleisti paslapties šydą nuo šio įdomaus, unikalaus ir labai smagaus fotografijos žanro suryjančio ištisus savaitgalius. Priemonės Pradėkime nuo reikiamo inventoriaus sąrašo. Jums reikės: Fotoaparato, geriausia – veidrodinio, kad turėtumėte priėjimą prie visų fotografavimo nustatymų. Blykstės, norint gerų rezultatų – būtinai išorinės, blykstė integruota fotoaparate duoda apgailėtinus rezultatus. Tiesa, nereikia brangios, pakanka ir pigiausių variantų, kaip tarkime Metz 36 AF-5 , tačiau reiktų turėti omenyje, jog su tokia blykste nelabai ką daugiau be dūmų ir pafotografuosite. Jei jau pirkti naują, tai nuoširdžiai rekomenduočiau ką nors kokybiškesnio, pavyzdžiui dabar už labai gerą kainą parduodamą Sigma EF-500 DG ST . Smilkalų – tai geriausias pasirinkimas dūmų generavimui. Fono, geriausia juodo. Nebijokite improvizuoti – galite naudoti tiesiog juodą spalvotą popierių, ar tamsią striukę. Trikojo – jo pagalba nereikės laikyti fotoaparato rankose ir kaskart fotografuojant perfokusuoti, galėsite susikoncentruoti į dūmų fotografavimą užuot nuolat iš naujo kadravę ir fokusavę. Kambario su ventiliacija – dūmai blogai ne tik jūsų sveikatai, bet ir nuotraukoms, juk norime kad jos būtų kuo aštresnės ir kokybiškesnės, tiesa? Kantrybės, nes viskas įvyksta tikrai ne taip jau greitai, gražaus dūmo gali tekti laukt ilgai, ilgai. Nėra būtina, bet rekomenduotina naudoti atšvaitą, jį gali atstoti ir A3 baltas lapas, svarbiausia, kad kažkiek atspindėtų šviesą. Pasiruošimas Yra labai daug skirtingų būdų paruošti savo fotografavimo erdvei, nereiktų šio laikyti kaip geriausio, tai tik trafaretas jūsų eksperimentams. Pasikabinkite foną. Smilkalų lazdelę padėkite maždaug 1,5 metro nuotoliu nuo fono (daugiau ar mažiau, priklauso nuo fono dydžio). Kairiau, ar dešiniau nuo lazdelės, dar per maždaug metrą toliau, nuo fono, pastatykite išorinę... read more

Kas yra ISO?

Šią savaitę nauja lektoriaus Gyčio video pamoka apie – ISO. Kas tai per nustatymas, kam ir kaip jis naudojamas sužinosite pažiūrėję video pamoką ! Pažiūrėjus šią video pamoką, klausimų apie ISO neturėtų kilti. Na, o jei atsitiko taip, kad klausimų vis dėlto turite, susisiekite su mumis el. paštu info@fotokursai.lt arba facebook’e ir atsakysime į visus iškilusius klausimus !  Taip pat visus kviečiame apsilankyti ir mūsų organizuojamuose fotoseminaruose Kaune bei Vilniuje  video pamoką galite pasižiūrėti čia... read more

Būtiniausi fotoaparato priedai

Ne paslaptis, jog kuo fotoaparatas geresnis, tuo jam pritaikoma daugiau priedų, ir kuo tų priedų daugiau – natūralu, lengva tarp jų pasimesti. Šįkart pabandysiu su jais supažindinti ir papasakoti, kaip nepasiklysti jų džiunglėse. Sutikite – nesigaudymas priedų įvairovėje yra išties dažna problema. Tiesa, iš esmės bus kalbama apie priedus veidrodiniams fotoaparatams. Skaitmeniniams fotoaparatams nors ir priedų yra, tačiau vartotojas įsigijęs pigų fotoaparatą kažin ar bus suinteresuotas pirkti daugiau už pastarąjį kainuojančius priedus 😀 Atminties kortelė  Be jos fotoaparatas nesugebės atlikti jam paskirtos užduoties, tai yra vienas svarbiausių fotoaparato priedų, svarbus taip stipriai, jog iš esmės atminties kortelė yra neatsiejama fotoaparato dalis. Vienareikšmiškai nerekomenduoju taupyti atminties kortelių sąskaita – kuomet iš jos prarasite duomenis, ar befilmuodami turėsite kas 30 sekundžių daryti pertraukas, kadangi kortelė nespės apdoroti duomenų, ant galvos žilų plaukų prigaminsite kur kas daugiau, nei išleisdami porą šimtų litų kokybiškam produktui.     Akumuliatorius Tai dar svarbesnis priedas, nei atminties kortelė, skirtumas tas, kad dėl akumuliatoriaus įsigijimo dažniausiai rūpintis nereikia, jis būna kartu su fotoaparatu, ir paprastai negenda, nebent su fotoaparatu elgiatės ypač neatsargiai. Tačiau vis tik ėmus fotografuoti profesionaliai atsiranda poreikis antram akumuliatoriui, o kokį pirkti ne visuomet aišku – originalų, ar pataupyt ir įsigyt neoriginalų? Atsakymas paprastas – perkant neoriginalų akumuliatorių gauni tai, už ką sumoki. Kaina triskart mažesnė nei originalaus – vilioja, ar ne? Reikia turėti omenyje, jog egzistuoja labai didelė galimybė, kad toks akumuliatorius ir laikys triskart trumpiau (netgi jei skelbiama jo talpa ir bus tokia pat, ar net didesnė, nei originalaus). O ar gerai tai, ar blogai, spręsti jums. Užuot pirkę vieną papildomą originalų akumuliatorių, galite įsigyti du ar net tris neoriginalius, kurie laikys trumpiau. Tame yra pliusas – pasibaigus... read more

Kas yra diafragma?

Kaip ir kiekvieną savaitę, mūsų lektorius Gytis dalinasi nauja video pamoka apie fotografiją. Šįkart pamokos tema – „Kas yra diafragma“?  Pažiūrėjus šią trumpą, bet labai aiškią pamoką, klausimų apie diafragmą nei vienam nebeturėtų kilti. Na, o jei atsitiko taip, kad klausimų vis dėlto turite, susisiekite su mumis el. paštu info@fotokursai.lt arba facebook’e ir atsakysime į visus iškilusius klausimus ! 🙂 Taip pat visus kviečiame apsilankyti ir mūsų organizuojamuose fotoseminaruose Kaune bei Vilniuje 🙂 Video pamoką galite pasižiūrėti paspaudę ant... read more

Video pamoka. Kas yra išlaikymas?

Praeitojo video pamokoje sužinojome, kodėl yra svarbu išmokti naudotis „M“ rėžimu, o naujoje video pamokoje Gytis pasakoja apie vieną iš trijų svarbiausių fotografavimo parametrų – išlaikymą. Kas jis toks? Kodėl jis yra reikalingas? Kaip juo naudotis sužinosite pasižiūrėję šią video pamoką: https://www.youtube.com/watch?v=OgepBhq324w Sekite mūsų Youtube kanalą ir išmokite fotografuoti kaip tikri profesionalai... read more

Video pamoka. Kodėl svarbu išmokti naudotis „M“ rėžimu?

Startuota naujas fotokursai.lt projektas – video pamokos. Trumpas, bet labai aiškias video pamokas savo Youtube kanale talpinsime kas savaitę. Ateityje šiame kanale galėsite rasti ne tik mokomųjų video pamokų, bet ir žymiausių fotografų darbų apžvalgų, reportažų iš įvairių fotografijos konferencijų ir parodų . Na, o šiandien mūsų lektorius Gytis paruošė video pamoką apie tai, kodėl kiekvienas iš mūsų turėtų pamiršti AUTO rėžimą ir pradėti naudotis M rėžimu. Video galite pasižiūrėti čia : https://www.youtube.com/watch?v=A1rLZmycIkU Sekite mus ir išmokite fotografuoti kaip profesionalai !... read more

10 patarimų geresnei J/B fotografijai

Juodai balta fotografija visuomet buvo laikoma brandesne bei rimtesne, žinoma, jei tuo nėra piktnaudžiaujama. Ne paslaptis, jog spalvota fotografija atsirado kur kas vėliau, nei nespalvota. Yra tikrai ne vienas garsus pasaulyje fotografas fotografuojantis vien tik nespalvotai – tai gali tapti Jūsų, kaip fotografo, braižu. Šįkart panagrinėsime juodai baltos fotografijos platybes, nes, nors ir gali pasirodyti netikėta, fotografuojant nespalvotai atsiranda daug papildomų veiksnių nuotraukoje, kurių nesupratus ir nepažabojus, fotografijos padarymas nespalvota tikrai nepadarys jos geresne. Fotografuokite spalvotai, RAW formatu Iš techninės pusės, tai vienas pagrindinių dalykų, kuriuos derėtų įsidėmėti. Kuomet padarote spalvotą fotografiją ir ją konvertuojate į nespalvotą, RAW formato naudojimas leidžia džiaugtis kur kas kokybiškesnėmis juodai baltomis fotografijomis. Jei Jūsų fotoaparatas palaiko RAW formatą, būtinai jį naudokite, nesvarbu, kad failai užima daug daugiau – kokybė ir lankstumas redaguojant duoda savo. Žaiskite su J/B nustatymais konvertuojant Kuomet fotografiją ruošitės paversti nespalvota, turėkite omenyje, jog ta pati nuotrauka gali būti nespalvota labai skirtingai. Jei naudosite RAW, tuomet programoje, kuria atsidarysite failą, turėtų būti galimybė nuotrauką paversti nespalvota – paeksperimentuokite šios opcijos nustatymais ir pamatysite kaip stipriai fotografiją gali pakeisti skirtingi J/B nustatymai. Naudokite kuo žemesnį ISO Tai, be abejo, galioja ir spalvotai fotografijai, tačiau derėtų turėti omenyje, jog aukšto ISOsukelti triukšmai nespalvotoje fotografijoje bus tik dar geriau matomi. Žinoma, kartais jie tinka nuotraukai, tačiau jau geriau nufotografuoti be triukšmų ir vėliau, pamačius, jog jų reikia, pridėti redagavimo programos pagalba, nei padaryti triukšmingą nuotrauką ir rūpintis, kaip tuos triukšmus panaikinti. Pakelkite kontrastą Dažnai juodai baltos fotografijos būna ypač kontrastingos. Kodėl? Nes paprastai jos taip atrodo gražiau. Didelis kontrastas puikiai tinka nespalvotoje fotografijoje, tad redaguodami nuotrauką kompiuteriu pakelkite jį. Atkreipkite dėmesį į detales Juodai balta fotografija žiūrovui sumažina darbo – jam nereikia matyti spalvų, nes... read more

Timelapse – tas tai?

Ar kada svajojote keliauti laiku? Be abejo, kad taip, tą darė visi, tai antgamtiška ir magiška. Ką gali pasiūlyti timelapse? Iš dalies, kelionę laiku. Tai nėra nei fotografija, nei video, tai lyg fotofilmas, kurį žiūrėdami galime valandas, dienas, mėnesius ar net ištisus metus trunkančius įvykius pamatyti per keletą minučių. Tarkime besiskleidžiantį gėlės žiedą, didėjantį būsimos mamos pilvuką, ar besisukantį Paukščių Taką danguje. Tai ne tik įdomus, bet ir turiningas užsiėmimas – jo dėka pamatysite tokių dalykų, kurių plika akimi niekaip neįžiūrėtumėt dėl jų lėtumo. Kaip tai padaroma? Fotoaparatas užprogramuojamas padaryti po nuotrauką kas kažkiek laiko, tarkim, kas minutę, vėliau nuotraukos sujungiamos į filmuką, o ko reikia, kad galėtumėte pradėti? Tą pabandysiu šįkart ir papasakoti. Išsirinkite ką fotografuosite Viena pagrindinių sėkmingo timelapse filmuko paslapčių – įdomus ir originalus fotografavimo objektas ar scena. Iš kur gauti įkvėpimo? Patyrinėkite geriausius timelapse filmukuspatalpintus Vimeo svetainėje, suprasite timelapse filmukų estetiką ir galiausiai Jums šaus įdomių minčių! Išsiaiškinkite kokiu intervalu reikės fotografuoti Jei jau išsirinkote ką fotografuosite, turėtumėte maždaug įsivaizduoti kokios trukmės filmuko norėsite, ir kiek maždaug trunka tai, ką fotografuosite. Pavyzdžiui norite įamžinti besiskleidžiantį gėlės žiedą, tai nefotografuosite kas 10 minučių – filmukas išeis per trumpas, jei žiedas išsiskleidžia per, tarkime, tris valandas. Turėkite omenyje kaip greitai keičiasi jūsų žadamas fotografuoti vaizdas. Kokio intervalo filmukui reikės išsiaiškinti nėra labai sudėtinga, naudokimės paprasta matematika. Paimsiu paprastą pavyzdį – filmuko pagalba norime atgaivinti žūvančią gėlę nufotografavę jos susiskleidimą nuo vandens trūkumo, ir jį, montavimo programos pagalba, atsukę atbuline eiga. Paprastai filmuose yra naudojamas 24~30 kadrų per sekundę dažnis, tad pasirinkime 24 – taip filmuke vaizdai keisis nepastebimai ir gėlė išties atrodys atgyjanti. Kiek norime, kad filmukas tęstųsi? Tarkime, 30 sekundžių. Dabar tiesiog 24 padauginame iš30 ir gauname bendrą kadrų skaičių, kuris bus reikalingas... read more

Photoshop pamokos. Šviesumas

Pradedame naują straipsnių seriją orientuotą į nuotraukų retušavimą naudojantis Adobe Photoshop programa. KodėlPhotoshop? Dažnas mėgėjas šios programos baidosi dėl tariamo sudėtingumo, tačiau iš tikrųjų šioje programoje viskas labai paprasta ir aišku, tereikia nebijot eksperimentuot, o išmokus ja naudotis – galimybės neribotos. Padėsime Jums žengti pirmuosius žingsnius įPhotoshop pasaulį. Pamokėlėms naudosime naujausią Photoshopversiją – Adobe Photoshop CS5. Pirmojoje pamokėlių dalyje jus supažindinsime su pagrindiniu ir turbūt dažniausiai naudojamu retušavimo aspektu – šviesumu. Juk ne taip jau retai padarius nuotrauką ji būna nepakankamai šviesi – tą pataisyti gana paprasta, jei fotografija geros kokybės. AdobePhotoshop programoje integruotos šviesinimo galimybės yra itin aukštos klasės ir leis jums nuotraukas pašviesinti su minimaliu spalvinių ir šviesinių neatitikimų kiekiu. Pateiksime porą paprastų šviesinimo technikų ir vieną sudėtingesnę, skirtą pažengusiems.   Brightness Tai pati paprasčiausia šviesinimo technika, kuri rezultatus duoda greitai ir patogiai, tačiau turi ir trūkumų, kurių pagrindiniai – netolygiai pašviesinta nuotrauka, nenatūraliai iškeltas kontrastas ir peršviesintos normalaus šviesio vietos nuotraukoje. 1. Atsidarę nuotrauką einame į Image -> Adjustments -> Brightess/Contrast… . 2. Atsidariusiame langelyje tiesiog slankiojame Brightness slankiklį ir stebime rezultatus, baigę – spaudžiame OK. Nepamirškite uždėti varnelės ant Preview laukelio, ir nuimti varnelės nuo Use Legacy laukelio. Jei pašviesinus pastebite per didelį kontrastą, jį galite mažinti Contrast slankiklio pagalba. Levels Ši technika yra beveik tokia pat nesudėtinga, kaip ir Brightness, tačiau duoda šiek tiek geresnius rezultatus bei yra lankstesnė. 1. Atsidarę nuotrauką einame į Image -> Adjustments -> Levels… . 2. Iš pirmo žvilgsnio, atsidariusi lentelė gali pasirodyti sudėtinga, tačiau taip nėra, ji veikia taip: Kairiausias slankiklis reguliuoja tamsiausių vietų šviesumą, jo paslinkimas dešiniau pakels kontrastą. Vidurinis slankiklis reguliuoja pilkos spalvos kiekį fotografijoje ir jį judinant į šonus matysime pašviesėjančias ar patamsėjančias vidutinio šviesumo dalis nuotraukoje. Dešiniausias slankiklis reguliuoja šviesiausių nuotraukos dalių šviesumą, paslinkus šį slankiklį kairiau pastebėsime kontrasto padidėjimą.... read more

Photoshop pamokos. Fono suliejimas

Ne visi išgali įsigyti gerą veidrodinį fotoaparatą ir portretinį objektyvą jam, kad galėtų išgauti gražiai sulietą foną. Laimei, šioje vietoje vėl galime prasisukti naudodami Photoshop‘ą. Netgi telefonu darytose nuotraukose galime sukurti didelį gylį, kurį šiaip įmanoma išgauti tik su veidrodiniu fotoaparatu ir plačios diafragmos objektyvu. Tam egzistuoja keletas skirtingų technikų, tačiau paprasčiausia ir efektyviausia yraLens Blur filtro techniką, kuria naudotis šioje pamokoje ir išmokysime. Be abejo, nesitikėkite jog pavyks sukurti labai tikrovišką optiškai išgaunamo gylio efektą – kompiuteris negali pilnai simuliuoti fotoaparato veikimo ir įvairių šviesos lūžimo niuansų vykstančių objektyvo viduje, kuomet fotografuojate. Na, bent jau tas kompiuteris, kurį gali turėti namų vartotojas 🙂 1. Atsidarę nuotrauką einame į Channels skirsnį, ten sukuriame naują kanalą pavadinimuAlpha 1. Tada pasirinkę kibirėlio įrankį (Paint Bucket Tool) nuspalviname visą kanalą baltai. 2. Dabar turime išskirti fokusuojamą objektą ir jį perkelti į kitą kanalą, kad programa žinotų, kuris objektas turėtų būti ryškus. Tą darome pasirinkę RGB kanalą bei naudodami Quick Selection Tool. Jo pagalba tiesiog spaudžiame ant fokusuoti reikalingo objekto ir programa pagal spalvų kontrastus parenka objekto kontūrus. Šis įrankis reikalauja šiek tiek įgūdžių, tad pirmiems kartams rekomenduotume pasirinkti paprastas nuotraukas, kaip ši, kur nebūtų sudėtingų pasirinkti vietų, kaip išsiplaikstę plaukai ar dulkės. Be abejo, galima naudoti ir Magic Wand Tool, Lasso Tool, ar kitus įrankius, tačiau šiuo atveju Quick Selection Tool turėtų būti patogiausias. 3.Kuomet visas reikiamas plotas pasirinktas, spaudžiame CTR+C, kad jį nukopijuotume, tada pasirenkame Alpha 1 kanalą, spaudžiame CTRL+V, taip į jį įklijuosime pasirinktą kopijuoti plotą. Dabar spauskime SHIFT+F5 ir iš pasirinkimų laukelio pasirinkime Black, taip visą pasirinktą plotą užpildysime juodai. Esmė ta, jog Lens Blur filtras į juodą spalvą reaguoja kaip į fokusuojamą plotą, tad juoda zona ryškumo gylio kanale reikš, jog ta zona bus sufokusuota. 4. Dabar sukuriame dar vieną... read more